באילו תרחישים מומלץ לפנות לטיפול וייעוץ זוגי?

טיפול זוגי

ייעוץ זוגי הפך בשנים האחרונות לעניין שכיח יותר ויותר בקרב זוגות רבים בישראל, אבל לא בהכרח הדבר כי כולם “עושים” זאת נכון אל מול המטפלים והגורמים המקצועיים המתאימים. טרם פנייה לייעוץ או טיפול זוגי, ישנן מספר שאלות מרכזיות שכדאי לברר ולהבין היטב רגע לפני שבוחרים את הגורם המטפל המתאים ביותר עבורכם.

ראשית חשוב להבין עם עצמכם ומול בן/בת הזוג למה למעשה החלטתם לפנות לאפשרות של טיפול זוגי ומה בעצם אתם מצפים לקבל במהלך התהליך וכמה תוכלו באמת להכיל וליישם. בנוסף יש לזכור כי כשם הטיפול כך הוא גם בפועל – מדובר בטיפול זוגי וקשה עד בלתי אפשרי במרבית המקרים לעבור אותו לבד כאשר רק צד אחד מוכן לתת את כל כולו למען הדבר. לכן חובה לברר עם בן/בת הזוג אם גם הם מרגישים מוכנים ובשלים להליך ולנסות לערוך תיאום ציפיות מקדים מסוים מהי נקודת הפתיחה ולאן שואפים להגיע בהמשך הדרך. 

אז מתי פונים לקבל טיפול זוגי?

לרוב הזמן האידיאלי לקבלת טיפול וייעוץ זוגי הוא כשהדברים ביניכם מתחילים באמת להשתבש ולשנות מסלול מעבר לוויכוחים רגילים של שגרת יום לחוצה או כשלפחות אחד מכם לא מצליח לנהל תקשורת יעילה וידידותית עם בן/בת הזוג לאורך תקופה. 

במקרה כזה, כאשר לא מצליחים לדבר, לתקשר ולהבין מהן הבעיות ולנסות לפתור אותן יחדיו, כנראה שאתם זקוקים לתיווך של גורם מקצועי שיוכל להעניק לכם כלים חיוניים בעזרתם תצליחו לתקשר טוב יותר וללבן סוגיות חשובות. רצוי מאוד לא להגיע למשבר “טוטלי” על מנת לא להיות מותשים מרוב מריבות, או גרוע מכך להגיע למצב של אדישות. במצבים שכאלה צריך הרבה יותר מרק שביב חזק של תקווה כדי להצית את הרצון לתקן ולעלות שוב על “דרך המלך”, ולכן רצוי לעשות זאת הרבה לפני כן, כשהיחסים בגדר סבירים ולא הגיעו לנקודת רתיחה ופיצוץ בלתי חוזר. עדיף לא לחכות לרגע האחרון משום שזה גם מייעל את התקשורת וגם מגדיל את הסיכוי לנסות להבין את הצד השני ולגשר על הפערים, אם זה אפשרי…

הבעיה בדחיית הקץ היא שאז עלולים להגיע למצב שבו כבר לא באמת רוצים לתקן ולשמוע אחד את השני וכל מה שנותר לעשות הוא לנהל משא ומתן שקול על תנאי הפרידה ביניכם, מה שנקרא להיפרד בהסכמה ובידידות. אם אתם חושבים שיש עדיין מה להציל ולמרות הכל מאמינים בקשר שלכם וכי אפשר לעלות שוב על הפסים הנכונים, זה הזמן לפנות לייעוץ מקצועי כל עוד שניכם מתואמים לפחות ברצון לתקן את הקשר ולשקמו.

איך למצוא מטפל זוגי נכון לכם?

ישנן כמה דרכים למצוא מטפל/ת זוגית עבור ייעוץ זוגי מתאים לשני הצדדים – ראשית, הדרך השכיחה לרוב היא לנסות ולבקש המלצות מאנשים שאתם סומכים עליהם, אבל קחו בחשבון שמה שנכון להם לא תמיד יהיה נכון עבורכם. שקלו גם את הגישה הטיפולית משום שמלבד עקרונות בסיסיים ואתיקה טיפולית הכרחית יש כמה אסכולות לטיפול זוגי. יש גם שוני בתפיסת העולם של מטפלים שונים וגם בניסיון שלהם וזה שיקול חשוב מאוד, בדיוק כמו ההתמחות שלהם. יש כאלה שמתמחים גם בגיל השלישי ויש כאלה שמתמחים בגילים צעירים יותר, וזו גם נקודה מרכזית שיכולה לעשות את ההבדל. כמו כן, הקפידו לערוך שיחת היכרות טלפונית ראשונית בהם תוכלו להתרשם מהמטפל/ת ולערוך תיאום ציפיות ראשונית אודות ההליך הצפוי. שיהיה בהצלחה!

חזרה אל דף הבית

השינויים שתרגישו אחרי הטיפולים

אחרי מפגש ראשון
הרגשה כללית טובה יותר 72%
אחרי 4-5 מפגשים
הקלה בכאבים הפיזיים כתוצאה מהחרדה או הדיכאון 81%
אחרי 7-10 מפגשים
התמודדות ראשונה בהצלחה מול החרדה או הדיכאון 89%
אחרי 12-14 מפגשים
תדירות התקף החרדה יצנחו פלאים 95%
עד 20 מפגשים
תיפטרו ב-100% מהחרדות והדיכאון! 100%

המלצות חמות של מטופלים

ריקי ט.
קרא עוד
"לראשונה בחיי העזתי להיות מי שאני באמת ובלי לפחד מתגובות של אנשים אחרים"
נחמי ד.
קרא עוד
"הארגון תמך בי לאורך כל התהליך הנפשי שעברתי, וב"ה היום אני חזק יותר מתמיד"
גבי מ.
קרא עוד
"למדתי לאהוב את עצמי, את מי שאני. לא לחיות בתוך מסכה ופחדים וחזרתי לחייך סופסוף"
הקודם
הבא

המאמרים החמים באתר

דילוג לתוכן