בריאות הנפש

מוח אדם, פאזל, הבנת האחר

לא לחינם אנו שומעים את הפתגם הנדוש: “נפש בריאה בגוף בריא”. זה נכון בשל העובדה שעל פי מחקרים רפואיים שונים והרפואה הסינית עתיקת היומין, אדם שיש לו מתח נפשי, יפתח מחלות פיזיות שונות. למעשה המונח בריאות הנפש, אינו זהה למונח רפואת הנפש, שהיא למעשה הפסיכיאטריה. לפי ארגון הבריאות העולמי, נקבע כי אין הגדרה מקובלת לבריאות הנפש היות ומונח זה, שונה בין התרבויות השונות בעולם. ישנן גישות שונות בפסיכולוגיה כשאר טיפולים אלה, מסייעים לטפל בהפרעות נפשות כגון: דיכאון, חרדות OCD ועוד.

הטיפולים הפסיכולוגיים הנפוצים הינן שיחות בין המטפל למטופל, כאשר ניתן למצוא טיפול פסיכולוגי פרטני או טיפול קבוצתי כל טיפול פסיכולוגי, מתחיל באבחון המטופל, היות וקיימות בעיות נפשיות רבות וכל אבחון הינו שונה בין מטופל למטופל. איכות החיים של בני האדם, חשובה, להמשך ניהול אורח חים תקין. כל אחד מאיתנו, עובר משברים קשים בחייו, אם בתחום הקריירה, המשפחה הבריאות ועוד. מי שאינו מעוניין לפגוע בחוסן הנפשי שלו, ידע, כי עליו לפנות לטיפול לחיזוק בריאות הנפש שהיא חשובה מכל.

כיתוב בריאות הנפש באנגלית על רקע שמיים

סוגי הטיפולים השונים הקשורים בבריאות תקינה של הנפש

ישנם סוגים שונים של טיפולים הקשורים אל בריאות הנפש, למשל טיפול אישי שמתקיימת במסגרת של מטופל למטפל באווירה נינוחה שאינה ביקורתית. המטופל יפרוש בפני המטפל את בעיותיו ויקבל נקודת מבט שונה לגבי מצבו והמטופל, יוכל להבין, אילו משאבים פנימיים עוצמתיים קיימים בתוכו, בכדי שיוכל להיחלץ מהמערבולת של בעיותיו הנפשיות, הלחצים הנפשיים וכדומה. הפסיכולוגיה, למעשה מסייעת למטופלים בעלי הפרעה נפשית, להבין מה מקור התנהגותם ותחושתם, כך שהם מקבלים כלים חיוניים ויעילים להתמודדות עם מחלתם ולשנות את גישתם (טיפול קוגניטיבי התנהגותי למשל).

למעשה, הטיפול הפסיכולוגי, מסייע למטופלים להחזיר את תחושת השליטה והנאתם בחיים, כך שהמטופלים רוכשים טכניקות, כישורים והתמודדות לפתרון בעיותיהם. הגישה הטיפולית השנייה במסגרת הטיפול הפסיכולוגי, הינה טיפול קבוצתי. בטיפול זה, קיימים כמה מטופלים אשר משתתפים בטיפול זה. סוגים אלה של טיפול, מסייעים לבני משפחה להבין מה הגורם להפרעה הנפשית של אדם קרוב להם, באילו גישות והתנהגות, הם יוכלו לנקוט, בכדי לסייע לו, מה ניתן לעשות וכיצד להתמודד עם המצב. גם קבוצות טיפול, אשר מטפלות בבעיה משותפת של מטופלים כמו למשך דיכאון או התקפי חרדה, הינו גם סוג של טיפול קבוצתי מוכר. כאשר מטופלים נמצאים באותה הבעיה ומטפלים בה, התמיכה גדולה ותר, ישנה גישה חברית בין המטופלים והם חשים בטוחים יותר.

הדרך הטובה ביותר לשמור על הנפש חסינה מפני אירועים שפוגעים בה

היום, הגישה של טיפולים נפשיים, הינה פתוחה יותר. רבים מהאנשים בכל העולם מדוכאים או שהם בעלי הפרעות חרדה. העידן המודרני נטע בנו את כל אלה, אך כל מי שמעוניין בשליטה מלאה על חייו וחש, כי משהו פתאום אינו כשורה אצלו, יצטרך לשמור על בריאות הנפש, באמצעות טיפול מקצועי. חסינות הנפש, חשובה לרבים מאיתנו, על מנת שנוכל להתמודד נכון בחיי היום, יום. הדרך הטובה ביותר, היא לפנות לטיפול מקצועי ויעיל שנתן יהיה להתאים למטופל, תכנית טיפולית לאחר שעבר אבחון ולהחזיר לו או לה, את החוסן הנפשי שלו הם כה זקוקים.

סוגי טיפולים נפוצים

השינויים שתרגישו אחרי הטיפולים

אחרי מפגש ראשון
הרגשה כללית טובה יותר 72%
אחרי 4-5 מפגשים
הקלה בכאבים הפיזיים כתוצאה מהחרדה או הדיכאון 81%
אחרי 7-10 מפגשים
התמודדות ראשונה בהצלחה מול החרדה או הדיכאון 89%
אחרי 12-14 מפגשים
תדירות התקף החרדה יצנחו פלאים 95%
עד 20 מפגשים
תיפטרו ב-100% מהחרדות והדיכאון! 100%

המלצות חמות של מטופלים

ריקי ט.
קרא עוד
"לראשונה בחיי העזתי להיות מי שאני באמת ובלי לפחד מתגובות של אנשים אחרים"
נחמי ד.
קרא עוד
"הארגון תמך בי לאורך כל התהליך הנפשי שעברתי, וב"ה היום אני חזק יותר מתמיד"
גבי מ.
קרא עוד
"למדתי לאהוב את עצמי, את מי שאני. לא לחיות בתוך מסכה ופחדים וחזרתי לחייך סופסוף"
הקודם
הבא

המאמרים החמים באתר